Σημειώσεις βιολογίας

Ο Θανάσης ήταν δάσκαλος. Αγαπούσε τη γνώση και του άρεσε να τη μεταδίδει, πράγμα που έκανε με αφοσίωση και επιτυχία στα λύκεια και στα ΙΕΚ όπου δίδασκε. Έκανε προσπάθεια να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών του, να απαντά στις ερωτήσεις τους και να φέρνει στην τάξη θέματα σχετικά με την επικαιρότητα και με τα ενδιαφέροντά τους. Και μοιραζόταν με τους φίλους τα γραπτά του, γιατί ήθελε να διαδίδεται η γνώση. Πιστεύω λοιπόν ότι θα ήθελε να είναι διαθέσιμα και σε άλλους.

Στη σελίδα αυτή υπάρχουν λινκ για τις σημειώσεις που είχε γράψει για τους μαθητές του σε λύκεια και σε ΙΕΚ. Τις αναρτώ εδώ με την ελπίδα να φανούν ενδιαφέρουσες και χρήσιμες σε κάποιους. Όσοι δεν καταγίνονται ιδιαίτερα με τη βιολογία αλλά θέλουν να πάρουν μια ιδέα, προτείνω να διαβάσουν την Ανοσοβιολογία με μια ματιά, ιδιαίτερα επίκαιρη με το θέμα του κορονοϊού.

Αν τους αρέσει αυτή η γεύση, μπορούν να συνεχίσουν με τη Σύγκριση βιολογικών οργανισμών που επίσης συνδέεται έμμεσα με αυτό το θέμα. Αφορμή για τις σημειώσεις αυτές υπήρξε ένα ερώτημα των μαθητών του λυκείου όπου δίδασκε, σχετικά με το αν ο κορονοϊός είναι τεχνητός ή φυσικός. Αυτό οδήγησε σε συζήτηση σχετικά με τις φυλογενετικές συγγένειες των διαφόρων ειδών οργανισμών και το πώς τις διαπιστώνουμε. Έτσι ετοίμασε αυτές τις σημειώσεις, με θέμα τη σύγκριση ζωντανών οργανισμών και την κατασκευή δεντρογραμμάτων ταξινόμησης, που απεικονίζουν τις εξελικτικές σχέσεις. Στη συνέχεια, παρακάλεσε εμένα και την κόρη μου, μαθήτρια λυκείου, να τις διαβάσουμε και να πούμε τη γνώμη μας. Του στείλαμε σχόλια και διορθώσεις που αξιοποίησε στην τελική μορφή του κειμένου. Εγώ πρόσθεσα μόνο την αρχική σελίδα με τα στοιχεία του. Είναι γραμμένο εύληπτα και κατανοητά, κατάλληλο για μαθητές λυκείου και όχι μόνο.

Το θέτω στη διάθεσή σας μαζί με όλα τα υπόλοιπα. Καλή ανάγνωση.



Σύγκριση βιολογικών οργανισμών (για μαθητές λυκείου)

Ονοματολογία οργανικών ενώσεων (για μαθητές λυκείου)

Γενικές γνώσεις βιολογίας (για μαθητές ΙΕΚ)

Βιοχημεία (για μαθητές ΙΕΚ)

Μικροβιολογία (για μαθητές ΙΕΚ)

Ιολογία (για μαθητές ΙΕΚ)






Comments

Popular posts from this blog

Μεταφράσεις - επιμέλειες

Φωτογραφίες

Τα κηροπήγια